Vārds “Kamasutra” visbiežāk daudziem asociējas ar grāmatu, kas paslēpta no bērniem dziļi guļamistabā un ir pilna ar dīvainiem attēliem un sarežģītām seksa pozām. Tomēr patiesībā “Kamasutra” nozīmē daudz vairāk nekā tikai seksu. Šī vārda izcelsme nāk no sanskrita. “Kama” nozīmē “mīlestība” un “kaislība”, un “sutra” tiešajā tulkojumā nozīmē “pavediens”, bet šim vārdam ir arī cita, plašāka nozīme – “teksts” vai “aforisms”. Tātad “Kamasutra” varētu tulkot kā "mīlestības aforismi" vai "mīlestības traktāts".
Daudzās pasaules reliģijās seksuālā aizraušanās tiek uzskatīta par tabu, bet hinduismā "kama" jeb mīlestība ir viens no četriem hinduistu dzīves mērķiem. Papildus “kamai”, hinduisti par savas dzīves mērķiem uzskata arī "artha" (pārpilnību, panākumus), "dharma" (tikumību, patiesību) un "moksha" (atbrīvošanos).
Kamasutra tiek uzskatīta par vienu no būtiskākajiem tekstiem par mīlestību sanskrita literatūrā. Lai gan intīmās fiziskās komunikācijas praksēm grāmatā ir liela nozīme, tā ir arī ceļvedis kvalitatīvai, laimīgai dzīvei, mīlestības būtības izzināšanai, dzīves partnera atrašanai, attiecību veidošanai un uzturēšanai.
Amerikāņu zinātniece Wendy Doniger savā grāmatā “The Mare's Trap:Nature and Culture in the Kamasutra” vēsta, ka patiesībā Kamasutras tapšanas laikā neviens droši vien neapsprieda tik sarežģītu akrobātiku seksa laikā, taču grāmatu var uzskatīt par tā laika sabiedrības antropoloģisko atspoguļojumu. Zinātniecei ir arī aizdomas, ka Kamasutra sākotnēji bija iecerēta kā 7 cēlienu luga par mīlestības mākslu.
Grāmatas ievaddaļā ir aplūkoti četri hinduistu dzīves mērķi, un svarīgākais – “kamas” jeb mīlestības mērķis. Pirmajā daļā ir daudz filozofisku mācību par to, kā iegūt zināšanas, gudrību un dzīvot cieņpilni.
Suvarnanabha – mīlestība un seksuālā savienība
Grāmatas otrajā daļā var atrast informāciju un vizuālo materiālu, kuru rietumnieki visbiežāk saista ar Kamasutru. Autors Vatsyayana uzskatīja, ka ir 8 dažādi mīlēšanās veidi, un katrā no tiem ir 8 pozas. Tāpēc otrajā daļā ir sīki aprakstīti 64 dažādi seksuālie akti, piemēram, apskāvieni, skūpsti, dažādas seksa pozas un citi erotikas veidi.
Ghotakamukha – sievas "iegūšana"
Trešajā daļā ir aplūkota vientuļa cilvēka dzīve un sievas meklējumi. Aprakstītās metodes nav gluži piemērotas mūsu laikam un lielākoties balstās uz astroloģisko saderību, kā arī iesaistīto ģimeņu laulības priekšrocībām (kastu sistēmas).
Gonardiya – sievas pienākumi un privilēģijas
Šajā daļā tiek apspriesti sievas pienākumi – ēst gatavošana, mājas uzkopšana un citi mājas darbi. Šīs vienpusējās dzimumu lomas varēja būt nozīmīgas pirms 3000 gadiem, taču mūsdienu pasaulē tās noteikti ir jāaizmirst.
Gonikaputra – draugi un ģimene
Piektajā Kamasutras daļā ir aprakstītas attiecības starp vīriešiem un sievietēm, kas nav saistītas ar seksuālo tuvību. Šī daļa ietver izpratni par savām un citu jūtām, veidojot un stiprinot emocionālo saikni.
Charayana – kurtizānes
Sestajā daļā ir apskatīts, kā vīri izmanto pirmslaulību pakalpojumus (prostitūtas), lai vairotu savu pašapziņu. Šeit ir arī padomi, kā izlīgt ar bijušajiem mīļotajiem vai draugiem, kā palīdzēt sev kļūt bagātam un, ko meklēt nākotnes partnerī un partnerrattiecībās.
Kuchumara – okultās prakses
Kamasutras grāmata beidzas ar nodaļu par okultā seksa praksi, mītiem un leģendām. Šī nodaļa ir par pavedināšanu, smaržu izgatavošanu, to izmantošanu, dažādiem līdzekļiem seksuālās disfunkcijas ārstēšanai un tā tālāk.
Vēl viens intimitātes formu dažādības piemērs ir skūpsti (chumbanas). Grāmatā nosaukti pat 26 dažādi skūpstu veidi. Sākot ar tiem, kuru mērķis ir izrādīt cieņu, pieķeršanos, un beidzot ar kaislīgiem skūpstiem, kas paredzēti mīlniekiem. Tāpat mīlas aforismos tiek runāts arī par skūpstīšanās kultūras atšķirībām dažādās Indijas vietās.
Janukurpara – sekss stāvus bieži tiek uzskatīts par ļoti neērtu, taču šī poza noteikti ir tā vērta. Nostājieties viens otram pretī un paceliet partneri aiz sēžamvietas, ļaujot apskaut savu kaklu. Šī poza ļauj izjust dziļu penetrāciju un uzturēt acu kontaktu, tādējādi palīdzot izveidot intīmu saikni.
Tripadam – šī poza ir ideāla, ja seksam nav daudz laika. Tā nenodrošina tik dziļu penetrāciju, bet ļauj gūt īsu un ātru prieku. Nostājieties viens otram pretī. Satveriet partnera ceļgalu un paceliet to – ļaujot ar kāju aptīties ap jūsu rumpi, kamēr turat partnera gurnus.
“Piena un ūdens apskāviens” – viens partneris apsēžas uz ceļiem uz krēsla vai gultas malas, un otrs iesēžas viņam klēpī, ar muguru pret viņu. Ja jūsu partnere ir sieviete, mīlēšanās šajā pozā ļaus papildus stimulēt viņas klitoru, krūtis vai augšstilbu iekšpusi.
Virsha – šī poza populārajā kultūrā ir zināma kā “reverse cowgirl”. Viens no partneriem apguļas uz muguras, otrs partneris uzsēžas viņam virsū ar pagrieztu muguru, ar skatu uz potītēm. Šī poza izklausās vienkārša, taču tā patiesībā prasa daudz spēka. Tulkojumā no sanskrita "virsha" nozīmē – vērsis.
Indrani – šī seksa poza ir nosaukta augstākās hinduistu dievības Indras sievas vārdā. Viens no partneriem guļ uz muguras, pievelkot ceļus sev pie krūtīm. Otrs nometas uz ceļiem, ar tiem ieskaujot guļošā partnera gurnus. Šī poza sniedz dziļu penetrāciju, tāpēc noteikti vērojiet partnera reakciju.
Ir kļūdaini uzskatīt, ka Kamasutra ir tikai par seksu un dažādām pozām. Šis traktāts aptver visas svarīgākās dzīves jomas un ievērojot vadlīnijas, kuras var pielietot arī mūsdienās, jūs varat pozitīvi mainīt savu dzīvesveidu.
Vēl viens mīts ir tas, ka Kamasutras pozas var izpildīt tikai ļoti lokani un fiziski spēcīgi cilvēki. Lai gan grāmatā aprakstītās pozas var šķist neīstenojamas, daudzas no tām neprasīs lielāku elastību par vidējo. Pats galvenais, vienmēr ieklausies savā partnerī un, ja jūti diskomfortu vai sāpes – izmēģini citu pozu.
Daudzās pasaules reliģijās seksuālā aizraušanās tiek uzskatīta par tabu, bet hinduismā "kama" jeb mīlestība ir viens no četriem hinduistu dzīves mērķiem. Papildus “kamai”, hinduisti par savas dzīves mērķiem uzskata arī "artha" (pārpilnību, panākumus), "dharma" (tikumību, patiesību) un "moksha" (atbrīvošanos).
Kamasutra tiek uzskatīta par vienu no būtiskākajiem tekstiem par mīlestību sanskrita literatūrā. Lai gan intīmās fiziskās komunikācijas praksēm grāmatā ir liela nozīme, tā ir arī ceļvedis kvalitatīvai, laimīgai dzīvei, mīlestības būtības izzināšanai, dzīves partnera atrašanai, attiecību veidošanai un uzturēšanai.
Nedaudz vēstures
Nav precīzi zināms, kad tieši Kamasutras teksti ir sarakstīti, taču vēsturnieki un zinātnieki izsaka pieņēmumu, ka tas varētu būt noticis aptuveni 300 un 400 gadus pirms mūsu ēras. Nav skaidra arī vieta, kur grāmata tapusi, visticamāk, tas noticis Indijas ziemeļos un izrādās, ka līdz mūsdienām nav saglabājusies neviena oriģinālās grāmatas lappuse. Kā Kamasutras autors visos avotos ir minēts Vatsyayana Mallanaga, un viņa vārds ir atrodams arī grāmatas kolofonijā ("kolofonija" atrodas senā rokraksta vai iespieddarba beigās), taču par pašu autoru nekas vairāk kā viņa vārds nav zināms.Amerikāņu zinātniece Wendy Doniger savā grāmatā “The Mare's Trap:Nature and Culture in the Kamasutra” vēsta, ka patiesībā Kamasutras tapšanas laikā neviens droši vien neapsprieda tik sarežģītu akrobātiku seksa laikā, taču grāmatu var uzskatīt par tā laika sabiedrības antropoloģisko atspoguļojumu. Zinātniecei ir arī aizdomas, ka Kamasutra sākotnēji bija iecerēta kā 7 cēlienu luga par mīlestības mākslu.
Grāmatas struktūra
Kamasutra ir liels un biezs traktāts. Tā ir apkopota un sastādīta no daudzām autoru mācībām, uzrakstīta abstraktā un reizēm mulsinošā sanskritā – padarot dažas grāmatas daļas grūti tulkojamas angļu vai citās valodās. Kamasutra sastāv no 7 daļām, kuras ir sadalītas atsevišķās nodaļās (tādas kopā ir 36). Grāmatā kopā ir 1250 rindiņas.Grāmatas galvenās daļas
Dattaka – pamatprincipiGrāmatas ievaddaļā ir aplūkoti četri hinduistu dzīves mērķi, un svarīgākais – “kamas” jeb mīlestības mērķis. Pirmajā daļā ir daudz filozofisku mācību par to, kā iegūt zināšanas, gudrību un dzīvot cieņpilni.
Suvarnanabha – mīlestība un seksuālā savienība
Grāmatas otrajā daļā var atrast informāciju un vizuālo materiālu, kuru rietumnieki visbiežāk saista ar Kamasutru. Autors Vatsyayana uzskatīja, ka ir 8 dažādi mīlēšanās veidi, un katrā no tiem ir 8 pozas. Tāpēc otrajā daļā ir sīki aprakstīti 64 dažādi seksuālie akti, piemēram, apskāvieni, skūpsti, dažādas seksa pozas un citi erotikas veidi.
Ghotakamukha – sievas "iegūšana"
Trešajā daļā ir aplūkota vientuļa cilvēka dzīve un sievas meklējumi. Aprakstītās metodes nav gluži piemērotas mūsu laikam un lielākoties balstās uz astroloģisko saderību, kā arī iesaistīto ģimeņu laulības priekšrocībām (kastu sistēmas).
Gonardiya – sievas pienākumi un privilēģijas
Šajā daļā tiek apspriesti sievas pienākumi – ēst gatavošana, mājas uzkopšana un citi mājas darbi. Šīs vienpusējās dzimumu lomas varēja būt nozīmīgas pirms 3000 gadiem, taču mūsdienu pasaulē tās noteikti ir jāaizmirst.
Gonikaputra – draugi un ģimene
Piektajā Kamasutras daļā ir aprakstītas attiecības starp vīriešiem un sievietēm, kas nav saistītas ar seksuālo tuvību. Šī daļa ietver izpratni par savām un citu jūtām, veidojot un stiprinot emocionālo saikni.
Charayana – kurtizānes
Sestajā daļā ir apskatīts, kā vīri izmanto pirmslaulību pakalpojumus (prostitūtas), lai vairotu savu pašapziņu. Šeit ir arī padomi, kā izlīgt ar bijušajiem mīļotajiem vai draugiem, kā palīdzēt sev kļūt bagātam un, ko meklēt nākotnes partnerī un partnerrattiecībās.
Kuchumara – okultās prakses
Kamasutras grāmata beidzas ar nodaļu par okultā seksa praksi, mītiem un leģendām. Šī nodaļa ir par pavedināšanu, smaržu izgatavošanu, to izmantošanu, dažādiem līdzekļiem seksuālās disfunkcijas ārstēšanai un tā tālāk.
Intimitātes veidu daudzveidība
Kamasutras traktāts aicina daudz plašāk un dziļāk aplūkot intimitāti un dzimumaktus. Skūpsts nav tikai skūpsts, apskāviens nav tikai apskāviens – ikvienam kontaktam ir daudz dažādu formu, tie var tikt iedvesmoti no kaislības vai draudzīgām attiecībām. Piemēram, Vatsyayana grāmatā aplūko astoņas alingana (apskāviena) formas: sphrishtaka, viddhaka, udghrishtaka, piditaka, lataveshtitaka, vrikshadhirudha, tilatandula un kshiranira. Pirmie četri apskāvieni pauž savstarpēju mīlestību bez seksuālas pievilkšanās. Atlikušie četri ir paredzēti priekšspēlei un dzimumaktam.Vēl viens intimitātes formu dažādības piemērs ir skūpsti (chumbanas). Grāmatā nosaukti pat 26 dažādi skūpstu veidi. Sākot ar tiem, kuru mērķis ir izrādīt cieņu, pieķeršanos, un beidzot ar kaislīgiem skūpstiem, kas paredzēti mīlniekiem. Tāpat mīlas aforismos tiek runāts arī par skūpstīšanās kultūras atšķirībām dažādās Indijas vietās.
Pozas iesācējiem
Lai gan reizēm Kamasutras seksa pozas var šķist kā sarežģīti akrobātiskie triki, iesakām dažas no tām izmēģināt. Tādā veidā jūs dažādosiet savu seksuālo dzīvi un atklāsiet kaut ko jaunu ar kopā ar savu partneri – radot nebijušas emocijas, kas bieži vien pietrūkst ilgtermiņa attiecībās. Dažādu Kamasutras seksa pozu ilustrācijas jūs varat atrast šeit. Lasiet tālāk, lai iepazītos ar ieteicamāko Kamasturas pozu aprakstiem.Pozas stāvus
Sammukha – no pirmā acu uzmetiena šī poza nešķiet vienkārša, taču tā ir lieliski piemērota iesācējiem. Viens no partneriem atspiežas pret sienu, plaši izplešot kājas, bet otrs nostājas viņam priekšā.Janukurpara – sekss stāvus bieži tiek uzskatīts par ļoti neērtu, taču šī poza noteikti ir tā vērta. Nostājieties viens otram pretī un paceliet partneri aiz sēžamvietas, ļaujot apskaut savu kaklu. Šī poza ļauj izjust dziļu penetrāciju un uzturēt acu kontaktu, tādējādi palīdzot izveidot intīmu saikni.
Tripadam – šī poza ir ideāla, ja seksam nav daudz laika. Tā nenodrošina tik dziļu penetrāciju, bet ļauj gūt īsu un ātru prieku. Nostājieties viens otram pretī. Satveriet partnera ceļgalu un paceliet to – ļaujot ar kāju aptīties ap jūsu rumpi, kamēr turat partnera gurnus.
“Piena un ūdens apskāviens” – viens partneris apsēžas uz ceļiem uz krēsla vai gultas malas, un otrs iesēžas viņam klēpī, ar muguru pret viņu. Ja jūsu partnere ir sieviete, mīlēšanās šajā pozā ļaus papildus stimulēt viņas klitoru, krūtis vai augšstilbu iekšpusi.
Pozas sēdus
Piditaka – šī poza ir ļoti ērta un sniedz neparastu baudu abiem partneriem. Viens no partneriem guļ uz muguras un pievelk ceļgalus pie krūtīm, pēdas balstot uz otra partnera krūtīm. Otrs nometas priekšā ceļos un paceļ partnera gurnus.Virsha – šī poza populārajā kultūrā ir zināma kā “reverse cowgirl”. Viens no partneriem apguļas uz muguras, otrs partneris uzsēžas viņam virsū ar pagrieztu muguru, ar skatu uz potītēm. Šī poza izklausās vienkārša, taču tā patiesībā prasa daudz spēka. Tulkojumā no sanskrita "virsha" nozīmē – vērsis.
Indrani – šī seksa poza ir nosaukta augstākās hinduistu dievības Indras sievas vārdā. Viens no partneriem guļ uz muguras, pievelkot ceļus sev pie krūtīm. Otrs nometas uz ceļiem, ar tiem ieskaujot guļošā partnera gurnus. Šī poza sniedz dziļu penetrāciju, tāpēc noteikti vērojiet partnera reakciju.
Ir kļūdaini uzskatīt, ka Kamasutra ir tikai par seksu un dažādām pozām. Šis traktāts aptver visas svarīgākās dzīves jomas un ievērojot vadlīnijas, kuras var pielietot arī mūsdienās, jūs varat pozitīvi mainīt savu dzīvesveidu.
Vēl viens mīts ir tas, ka Kamasutras pozas var izpildīt tikai ļoti lokani un fiziski spēcīgi cilvēki. Lai gan grāmatā aprakstītās pozas var šķist neīstenojamas, daudzas no tām neprasīs lielāku elastību par vidējo. Pats galvenais, vienmēr ieklausies savā partnerī un, ja jūti diskomfortu vai sāpes – izmēģini citu pozu.